Tehokkuutta palveluun uudella asiakaspalvelujärjestelmällä!
Vantaan Energia -konserni on valmistellut uuden asiakaspalvelujärjestelmän käyttöönottoa muutaman vuoden ajan. Asiakaspalvelujärjestelmällä hoidetaan muun muassa sopimushallintaan ja laskutukseen sekä asiakaspalveluun liittyviä tehtäviä. Uusi järjestelmä mahdollistaa entistä sujuvamman ja monipuolisemman palvelun kehittämisen asiakkaillemme.
Projektin ensimmäisessä vaiheessa uusitaan kaukolämmön laskutusjärjestelmä syksyllä 2018.
Käytännössä uusi järjestelmä tarkoittaa kaukolämpöasiakkaillemme kolmea muutosta:
- Kaukolämmön asiakkaiden asiakasnumero vaihtuu
- Kaukolämpölaskun maksamiseen käytettävä tilinumero vaihtuu
- Kaukolämpölaskun ulkonäkö muuttuu
Uusi asiakasnumero löytyy seuraavalta kaukolämpölaskulta.
E-laskut toimivat muutoksen jälkeen normaalisti, sillä niihin uusi tilinumero päivittyy automaattisesti. Muilla kuin e-laskulla maksaessa saajan tilinumero tulee seuraavan laskun maksun yhteydessä vaihtaa uuteen laskulla näkyvään tilinumeroon.
Uuden järjestelmän käyttöönotto aiheuttaa käyttökatkon Raportointipalveluun kaukolämmön kulutustietojen osalta. Kulutustietojen tarkastelu Raportointipalvelun kautta pyritään palauttamaan tämän vuoden aikana. Kaukolämmön Online-palvelut, jossa voi esimerkiksi ilmoittaa yhteystietojen muutoksista, toimivat normaalisti ja sinne kirjaudutaan jatkossa uudella asiakasnumerolla.
Muutokset eivät edellytä asiakkailtamme mitään muita toimia, kuin mahdollisen tilinumeromuutoksen, mikäli maksat laskusi muilla maksutavoilla kuin e-laskulla. Käytäthän laskua maksaessasi aina laskulla näkyvää tilinumeroa.
Asiakaspalvelujärjestelmäprojektin seuraavat vaiheet otetaan käyttöön vuoden 2019 aikana. Tiedotamme tästä lisää myöhemmin.