Laskutus
Laskutus
Kaukolämpölasku koostuu kahdesta osasta: energiamaksusta ja energiajärjestelmämaksusta.
Energiajärjestelmämaksu määritetään vuositasolle ja hinta jaetaan laskuille tasan joka kuukaudelle. Kaukolämmön käytöstä laskutetaan energiamaksua kuukausittain kaukoluennan kautta mitatun kulutuksen ja kuukauden energiamaksun mukaan.
Lasku saapuu sinulle kerran kuukaudessa 14 vuorokauden maksuajalla.
Uudet tai muuttuneet laskutustiedot voit ilmoittaa Palvelukansio.fi kautta.
E-lasku
Voit halutessasi vastaanottaa laskusi kätevästi ja ympäristöystävällisesti e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. E-lasku on pankkien kehittämä turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja.
Kaikki e-laskun tekemiseen tarvittavat tiedot löytyvät laskultasi. Valitse laskutusaiheeksi ”kaukolämpölasku”. Tarvitset viitenumeron viimeisimmältä laskultasi. Jos sinulla ei ole laskua ulottuvillasi, voit katsoa esim. verkkopankistasi viimeisimmän laskun tiedoista viitenumeron.
Huomioithan, että jos sinulla on useampi kaukolämpösopimus, kaikki saman laskutusaiheen sopimukset muuttuvat samalla e-laskuiksi.
Yritysten laskutus
Voit hoitaa yrityksesi laskut näppärästi verkkolaskulla tai e-laskulla.
Verkkolasku
Vantaan Energia toimittaa tällä hetkellä verkkolaskuja seuraaville operaattoreille: Aktia Pankki Oyj, Basware Oyj, Ropo Capital Oy, OpusCapita Solutions Oy, Liaison Technologies Oy, CGI Suomi Oy, Maventa Oy, Nordea, OP-Pohjola-ryhmä, POP Pankki, Oma säästöpankki Oyj, Telia Finland Oyj, Tieto Oyj, Pagero Oy, Apix Messaging Oy, Danske Bank A/S, Handelsbanken, S-Pankki Oy, Posti Messaging Oy, Ålandsbanken Abp ja InExchange Factorum AB.
Lisätietoa saat verkkolaskuosoite.fi-palvelusta.
Ropo
Helpoin ja nopein tapa hoitaa maksuasioita on käyttää MyRopo-verkkopalvelua.
MyRopo on itsepalvelukanava, jossa saat apua Online-asiakaspalvelun ja 24/7 toimivan ChatBotin kautta. Verkkopalvelussa voit tarkistaa laskusi tilan, maksaa tai tehdä maksujärjestelyitä kuten eräpäivän siirtoja tai maksusuunnitelmia. Voit myös ilmoittaa tilinumeron liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asioita puolestasi.
Lue lisää täältä.
Ropon asiakaspalvelun aukioloajat:
Kuluttaja-asiakkaiden maksuneuvonta ma–pe klo 8–20 ja maksuvalvonta 8–18.
Yritysasiakkaat ma–pe klo 8–17.